tirsdag 10. mai 2011

En to, en to, en støvel og to tresko.....

Om våren tar noen båtpussen, jeg tar treskopussen. 

Årets tresko er nå trukket i stoff og kantet med "sikksakk" bånd.. 

Her er de før oppussingen, slitte og stygge. 


Diy( Do it youself):
Hvis det er noen som har lyst å prøve så bruker jeg Plaid Decoupage Finish, Royal Coat.  Legger et passe tykt lag med lim på overlæret på skoene og legger på stoff ( ca 30 *20 cm).  Stoffet trekkes i kantene slik at bretter og skrukker blir borte.  Lim som tyter gjennom stoffet gnir jeg utover slik at stoffet får en hinne av lim utenpå også. Lim stoffet fast inni skoen ca. 2 cm ( husk å klipp hakk),  bretter og skrukker inni skoen = gnagsår!  
Klipp rundt kanten med en skarp saks ( stoffet blir litt "seigt" sammen med limet)  Bånd rundt kanten blir limt på med Panduro sitt steinlim, etter at stoffet er tørt.  Sålen er malt med hobbymaling. 
Før lakkerte jeg treskoene med matt lakk for at de skal tåle regn og sjøsprøyt, men de siste årene har jeg ikke gjort det, men skoen har holdt en sommersesong alikevel.   Lykke til..........

Her er bilder av Fredrik, minste englebarnet sin kompis.  Han skulle hoppe slik at jeg fikk bilder av svevende tresko.  Det var ikke lett men noen bilder ble det.

Nå skal jeg ut å gå en tur med Wilma og nyte treskolyden.  Klakk klakk klakk........

Kos dere i solen,

klem til dere fra Janse


5 kommentarer:

  1. Supert at du koser deg med stoff og søm og kreativitet!

    SvarSlett
  2. SÅ smart! Hva kan ikke gjøre med stoff ,-) Ha en fin klakketur, klem

    SvarSlett
  3. Kjempeide. De ble knallfine! Smart måte å gjøre det på, lurte litt på hvordan du hadde fått det til nemlig.
    Ha en god dag:)
    Klemmer fra Sissel

    SvarSlett
  4. For en utrolig god ide. Treskoene ble kjempe fine. :)

    SvarSlett
  5. Dette var jammen lurt! Jeg hadde ikke kommet på det engang...

    SvarSlett