lørdag 16. april 2011

Oppe før hanen galer.



Disse fire hanene aplikerte jeg i morges, våknet 0545.
Slik en "morgenfugl"jeg er  (kremt, kremt) så satte jeg igang å sy:-)
Jeg produsert disse fire, fotograferte og spiste frokost før kl. 10, slå den!

Brukte spisebrikker fra IKEA, mønster er en tegning som jeg har hatt liggende i mange år.



Posted by Picasa

Når mine barn er for trette om morningen og de ikke får i seg frokost,
så truer jeg med å synge opera.

Men med disse spisebrikkene kan jeg jo heller synge Gåtevisen av Torbjørn Egner:

Og hvem har blanke fjær på sin kropp
og har den gode vanen
å vekke oss når sola står opp?
Jo - det er . . .

Eller - Hanen stend på .... av Eilif Gulbranson.

Hanen stend på stabburshella,
bonden gjeve honom konn.

Rakkin skvakkar i bergje nord
og hjuringen blæs i honn.

Da tror jeg nok det blir fart på spisingen,
for sangstemmen min passer veldig godt til å vekke små englebarn :-).




Ha en fin dag i det nydelige været :-)

Klem klem, Janse

10 kommentarer:

  1. Det var jammen en bra arbeidsøkt på morgenkvisten! Riktig fine var de!

    SvarSlett
  2. KYKKELI KY og god påske!
    ...du får det unna i en fei...:) STILIG!

    STOR klem Hanna

    SvarSlett
  3. Så artige brikker du har laget :)
    Her var det mye fint, la meg til som følger jeg.
    God helg og god påske:)

    SvarSlett
  4. Søte brikker ;)) Koselig å dekke påskefrokost med disse. God påske ;D

    SvarSlett
  5. Du er jammen flink!! Når jeg blir stor, så... Kos deg! Klem

    SvarSlett
  6. Så stilige! Og så mye fint du lager, kreativ du også ,-) Tusen takk for hyggelig kommentar.

    SvarSlett
  7. Wow!! nå ble jeg virkelig imponert!! De var skikkelige fine!
    Håndarbeid med nål og tråd eller strikkepinner skjønner jeg lite av:))
    Tusen takk for kommentar hos meg! Jeg har lagt deg til på min bloggliste, så følger jeg deg videre:)
    Ha en riktig fin ny uke!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hyggelige kommentarer. I love it! Ha en riktig god og deilig påske :-)
    Klem klem til dere fra Janse

    SvarSlett
  9. Så tøft. Morsom lesing ved siden av godt håndarbeid er ikke å forakte;) God Påske...

    SvarSlett
  10. ...ikke mist pusten kjære venn...DU trenger den til alle dine kreative ideer og gjøremål :)

    GOD MANDAG!

    KLEM Hanna

    SvarSlett